Tarvitseeko pienyritys prosesseja?

Read more about the article Tarvitseeko pienyritys prosesseja?
Prosessit ovat tärkeitä pienellekin yritykselle

Prosessit ovat tärkeitä myös pienelle yritykselle. Hallittu kasvu vaatii myös pieneltä toimijalta prosessien kehittämistä ja johtamista. Kirjoituksessa käyn läpi hyvän prosessin piirteet ja tuon esiin prosessien hyötyjä myös pienelle yritykselle.

Jatka lukemistaTarvitseeko pienyritys prosesseja?

Käytännön vinkkejä kotisivujen laatimiseksi hakukoneystävällisemmäksi

Kirjoituksessa tarjoan vinkkejä ja ajatuksia, mitä kannattaa huomioida omien kotisivujen laadinnassa erityisesti hakukoneystävällisyys huomioiden. Sisällöntuotanto mitä ja miksi, mobiiliresponsiivisuus sekä hakukoneoptimointi ovat kärjessä kotisivujen laadinnassa.

Jatka lukemistaKäytännön vinkkejä kotisivujen laatimiseksi hakukoneystävällisemmäksi

Helppoa ja edullista(kin) markkinointia – 6 vinkkiä ei-digitaaliseen perinteiseen markkinointiin

Digimarkkinointi on kaikkien yritysten perusjuttua tänä päivänä. Siis, että sitä kannattaisi tehdä suunnitelmallisesti ainakin jossakin määrin. Tässä postauksessa annan kuitenkin vinkkejä kaikille yrittäjille ihan siinä perinteisessä ihmiseltä ihmiselle markkinoinnissa. Näitä helppoja keinoja voit käyttää aina oman yrityksesi esille tuomisessa.

Jatka lukemistaHelppoa ja edullista(kin) markkinointia – 6 vinkkiä ei-digitaaliseen perinteiseen markkinointiin

Kaikki vaikuttaa kaikkeen

Tänä internetin ja sosiaalisen median aikakautena huono kello kuuluu kauas. Yritys, joka ei osaa kohdella kaikkia työntekijöitään ja niitä uusimpia ja nuorempia oikein, kokee jatkossa entistä haasteellisemmaksi sopivan ja pätevän porukan työhönottamisen, jos nyt edes on riittävästi sopivia hakijoita, mistä valita. Kaikki liittyy kaikkeen – ajatuksia työnantajaimagon, markkinoinnin ja yritysviestinnän suhteesta.

Jatka lukemistaKaikki vaikuttaa kaikkeen

Arvon mekin ansaitsemme

Arvon määritelmä kertoo, että arvoilla tarkoitetaan jotain toivottua asiaa, suotavaa käyttäytymistä tai päämäärää. Arvot ovat luonteeltaan käsitteellisiä ja ne ohjaavat ihmisten tai ihmisryhmien toimintaa. Myös liiketoiminta voi (ja kannattaa perustua) arvoihin. Mikä on sinun arvopohjainen satsaus liiketoiminnassasi? Miten ne näkyvät sinun liiketoiminnassasi?

Jatka lukemistaArvon mekin ansaitsemme

Kilpailukykyinen kivijalka artikkeli 1

Miksi kivijalkaliike edelleen voi kukoistaa Tässä artikkelisarjassa käyn läpi kivijalkaliiketoiminnan edellytyksiä ja kilpailutekijöitä. Maija-Leena Rissanen Tämä artikkeli on ensimmäinen sarjassa ”kilpailukykyinen kivijalka”. Tarkoitukseni artikkelisarjassa on argumentoida, miksi kivijalkaliiketoiminta voi edelleen…

Jatka lukemistaKilpailukykyinen kivijalka artikkeli 1

”Tee-se-itse” mies tai nainen yrittää

Toimialasta ja yrityksen vaiheesta riippumatta, jokaista yritystä ja sen toimintaa voidaan tarkastella muutamasta yhdenmukaisesta näkökulmasta. On tärkeää tunnistaa yrityksen ydinliiketoiminta. Mikä on se, mistä tulee rahaa juuri siihen yritykseen? Mikäli joku asia tai tekeminen ei liity edellä mainittuun, niin kannattaa esittää kysymys, että tekisikö joku tämän paremmin, ammattitaitoisemmin tai nopeammin kuin mitä yritys ja yrittäjä itse? Tarjoan myös vinkkejä siihen, kuinka ostat palveluja.

Jatka lukemista”Tee-se-itse” mies tai nainen yrittää

Nopea, vahva, luotettava – mitä yrityselämä voisi oppia joukkueurheilusta?

Nopea, vahva, luotettava – mitä yrityselämä voisi oppia joukkueurheilusta? Yrityselämä voi hyötyä kriittisestä joukkueurheilun, urheilutapahtumien ja valmentajien toiminnan tarkastelusta johtamisen kehittämiseksi. Maija-Leena Rissanen Urheilumaailma ja joukkueurheilu henkilökohtaisena kokemuksena ovat olleet…

Jatka lukemistaNopea, vahva, luotettava – mitä yrityselämä voisi oppia joukkueurheilusta?

Voittava visio

Hämmästytkö jos väitän, että monella yrityksellä ei ole selkeää visiota tulevaisuudesta? Visio on kuitenkin tärkeä johtamisen työkalu, se yrityksen navigaattori tai merikartta. Visiolla voit varmistaa, että arjen toiminnot ja tekemiset yrityksessäsi johtavat haluttuun tavoitteeseen. Millainen on voittava visio?

Jatka lukemistaVoittava visio

Asiantuntijan henkilöbrändäys

Brändi on lähtökohtaisesti hyvin selkeä käsite, kun puhutaan tuotteista ja fyysisistä tavaramerkeistä, mutta henkilöbrändi voi herättää enemmän intohimoja puolesta tai vastaan. Brändiin liitetään usein joku arvolupaus ja ilme. Myös henkilöbrändillä voit tunnistautua jonkun ryhmän, osaamisen tai tekemisen toimijaksi. Erityisesti jos olet asiantuntija, joka on oma tuotteensa, henkilöbrändin merkitystä ei voi vähätellä ammattimaisen maineen osana.

Jatka lukemistaAsiantuntijan henkilöbrändäys