Vastuullinen toimija voi erilaistua kilpailussa

Vihreät arvot, ympäristöystävällisyys ja vastuullinen liiketoiminta on tänä päivänä lähes vaatimus laadukkaalle liiketoiminnalle. Mitä enemmän yritys käyttää resursseja, materiaaleja jne. ja mitä enemmän tuottaa päästöjä, sitä tarkempaa on yrityksen vastuullisuuden vaatimukset. Ympäristöjärjestelmän kehittämiseen kannattaa satsata, sillä vastuullinen toimija voi erilaistua kilpailussa.

Jatka lukemistaVastuullinen toimija voi erilaistua kilpailussa

Mihin aikasi kuluu, yrittäjä? – Oman ajankäytön tarkastelu kannattaa

Read more about the article Mihin aikasi kuluu, yrittäjä? – Oman ajankäytön tarkastelu kannattaa
oman työajan tarkastelu kannattaa

Jos päiväsi ovat yhtä hulabaloota ja työpäiväsi venyvät iltoihin tai viikonloppuihin, niin ehkä on aika tarkastella, mihin aikasi kuluu, yrittäjä. Oman ajankäytön tarkastelu kannattaa ja voi antaa tietoa siitä, mitä voisit kehittää ja mistä voisit luopua omalta osaltasi, ja yrityksesi voisi mahdollisesti paremmin. Ehkäpä kannattaisi delegoida osan tehtävistä toisille tai ostaa palveluja yrityksen ulkopuolelta?

Jatka lukemistaMihin aikasi kuluu, yrittäjä? – Oman ajankäytön tarkastelu kannattaa

Laadun kehittäminen mikro- tai pk-yrityksessä

Yritykset panostavat laadun kehittämiseen yleensä sen takia, että tutkimusten mukaan hyvä laatu on keskeinen yritysten menestystekijä. Voidaan siis sanoa, että laatuun satsaaminen on tulevaisuuteen ja kilpailukykyyn panostamista. Myös mikro- ja pk-yritysten kannattaa investoida laatujärjestelmien kehittämiseen.

Jatka lukemistaLaadun kehittäminen mikro- tai pk-yrityksessä

Miten pieni yritys voi tehdä kansainvälistä liiketoimintaa?

PODCAST ja BLOGIkirjoitus: Digitaalisen liiketoiminnan aikakaudella maailma on konkreettisesti pienentynyt. Kansainvälinen kaupankäynti on mahdollista myös pienemmässä skaalassa ja toimintamalleja on useita, millä myös pienempi yrittäjä voi tehdä kansainvälistä kauppaa. Annan vinkkejä erityisesti verkkokaupan osalta kuinka pieni yritys voi tehdä kansainvälistä kauppaa.

Jatka lukemistaMiten pieni yritys voi tehdä kansainvälistä liiketoimintaa?

Miten keksiä sisältöä yrityksen somemarkkinointiin?

Lyökö pääsi tyhjää, kun pitäisi tehdä yrityksellesi somepäivitys tai muu markkinoinnin sisältö? Ovatko ideat hukassa? Tai tuntuuko siltä, että kaikki on sanottu? Eipä hätää, tässä podcastjaksossa kerron, kuinka voit tehdä johdonmukaista (some)markkinointia yrityksellesi. Podcastissa saat muutamia selkeitä neuvoja, kuinka kehität sisällöntuotannon toimintatapaasi ja voit tehdä sisältöä tehokkaammin ja johdonmukaisesti yrityksesi hyväksi.

Jatka lukemistaMiten keksiä sisältöä yrityksen somemarkkinointiin?