Helmikuun Haaste
Kuinka laatia toimiva markkinointisuunnitelma yrityksellesi 10 päivässä
Osallistu 10 päivän markkinoinnin suunnittelun haasteeseen ja voita itsellesi oma markkinointisuunnitelma itse laadittuna!
PÄIVÄN 10 TEHTÄVÄ

Maija-Leena Rissanen
Suunnitelman yhteenveto
Intro
Tuntuuko sinusta, että markkinointisi ei tuota selkeästi hyötyä? Tai tulee markkinoitua lähtökohtaisesti liian vähän? Jotain pitäisi tehdä, mutta ideat ovat hukassa ja ei aina keksi mitä tehdä?
Markkinointi ei ole rakettitiedettä, vaan selkeällä tavoitteellisella suunnittelulla voit saada paljon aikaan pienilläkin resursseilla.
Osallistu 10 päivän markkinoinnin suunnittelun haasteeseen ja voita itsellesi oma markkinointisuunnitelma itse laadittuna!
Alla päivän 10 tarina ja tehtävä.
”Tavoite ilman suunnitelmaa on toive.” -Antoine de Saint-Exubery
#10: Kokoa yhteen eri päivinä tekemäsi materiaali ja laadi kk-kohtainen kuukausisuunnitelma
Päivän numero 10 teemana on suunnitelman yhteenvetäminen.
Aikaisemmissa ”Helmikuun haasteen” kirjoituksissa olen käynyt läpi useasta näkökulmasta tyypilliseen markkinointisuunnitelmaan liittyviä tehtäviä.
Nyt on aika vetää asiat yhteen ja laatia yhteenveto kokonaisuudesta. Suosittelen jonkinlaisen taulukon tekemistä, jossa on kuukausitasolla (neljännesvuositasolla) tavoitteet, toimenpiteet ja mittarit. Yhteenvedossa on hyvä tuoda esiin teemat, jotka kuvaavat sitä ajanjaksoa.
Markkinoinnin arki onkin sitten viedä niitä suunnitelmassa olevia tunnistettuja asioita eteenpäin. On huomattavasti helpompaa laatia markkinointisisältöä, jos sinulla on suunnitelma.
Päivän numero 10 tehtävä kuuluu:
Kerää yhteen tekemäsi materiaalit. Laadi yhteenvetotaulukko, jossa kk-tasolla kerrot olennaisimmat tehtävät sille ajanjaksolle (teemat, ideoidut kampanjat, markkinointitoimet jne.), listaat tavoitteet ja mittarit.
10 päivän haasteen yhteenveto
No sahasinko itseäni nilkkaan tarjoamalla vinkit hyvään markkinointisuunnitelmaan?
Vastaus on EN. Osaava konsultti on aina asiakkaansa puolella. Kaksi päätä ajattelee ja keksii enemmän kuin yksi. Kun tavoitteena on saada yrittäjälle oman yrityksen kaltainen suunnitelma, ulkopuolinen voi auttaa yrittäjää huomaamaan uusia mahdollisuuksia ja parempia toimintatapoja. Lisäksi aina tulee uusia toimintamalleja ja teknologioita, joita voidaan hyödyntää.
Pyydä apua!
Mielestäni suunnitteluunkin pätee Paulo Coelhon Alkemistissa ollut toteama:
“And, when you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it.”
Eli kannattaa suunnitella, niin asiat tulevat tehdyiksi ja voit onnistua.